۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۵۰

رونمایی سردیس پدر ارتباطات ـ2/

شکرخواه: زندگی کاظم معتمدنژاد یعنی توسعه

شکرخواه: زندگی کاظم معتمدنژاد یعنی توسعه

یونس شکرخواه گفت: زندگی پروفسور کاظم معتمدنژاد یعنی توسعه و توسعه چیزی جز استمرار در یک حرکت نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین رونمایی از سردیس پروفسور کاظم معتمدنژاد، پدر علم ارتباطات ایران، ظهر امروز دوشنبه 30 اردیبهشت با حضور مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و استادان رشته ارتباطات در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

یونس شکرخواه، استاد ارتباطات و شاگرد پروفسور کاظم معتمدنژاد در این برنامه گفت: یک ویژگی عجیب که ما شاگردان استاد معتمدنژاد با همه وجود از او احساس کرده‌ایم، امید و روشن‌بینی است. این ویژگی او همیشه من را یاد عارفی می‌اندازد که به او گفتند آینده تاریک است و او گفت شاید، اما وظیفه ما روشن است.

وی افزود: معتمدنژاد هیچ وقت کسوت معلمی را با هیچ چیز عوض نکرد. یک ترسی که ما شاگردانش داریم درباره همین امید است. ما حق نداریم امید نشویم. حق نداریم کار ضعیف و بی‌کیفیت کنیم. استاد همیشه از کارهای ما اشکال می‌گرفت تا بهترشان کند. چند وقت پیش بود که در جمعی با خود استاد و دیگر شاگردان ایشان بودیم. من یک تحقیقی کرده بودم که آن را به ایشان دادم. چند دقیقه‌ای گذشت و ایشان چیزی نگفت. من هم نگاه معناداری به آقایان محسنیان راد، فرقانی و ... کردم که یعنی اشکال نگرفت. اما ایشان ناگهان گفت خودکارت را بده! گفتم خواهش می‌کنم نگویید که اشکال دارد! استاد معتمدنژاد گفت نه اشکال ندارد می‌خواهم با هم بهترش کنیم. به این ترتیب ایشان 8 تا 11 منبع جدید که من اصلا ندیده بودم، به من معرفی کرد.

این استاد ارتباطات ادامه داد: مطالب دانشگاهی و علمی به من آموخته که انسان‌ها را می‌توان از سه منظر بررسی کرد: اول این که چه می‌کنند؟ دوم این که چطور فکر می‌کنند و سوم این که محصولاتشان چیست؟ من از دانشجویان ارتباطات که کتاب‌های استاد را خواهند خواند، درخواست می‌کنم این مثلث را روی زندگی این مرد بگذارند و بررسی کنند. برای نکته اول باید بگویم که معتمدنژاد هیچ‌وقت جز معلمی کاری نکرد. برای مورد دوم که فقط به تربیت دانشجو فکر کرد.

شکرخواه گفت:‌ استاد معتمدنژاد دانشجویانی تربیت کرد که امروز خودشان قطب هستند. شیوه این تربیت هم این بود که من هیچ‌وقت حق نداشتم به جز وب و فضای مجازی به جای دیگر سر بزنم. یا آقای محسنیان راد یا فرقانی حق نداشتند درباره چیز دیگری جز حوزه خودشان تحقیق کنند. به این ترتیب، از دید من پروفسور کاظم معتمدنژاد کاری که کرد، تولید یک کهکشان ارتباطی بود و خودش را به وسیله آن تکثیر کرد. سومین فاکتور یعنی محصولات هم شاید بارزترین ویژگی معتمدنژاد باشد و امیدوارم گردهمایی های هفتگی‌مان را با سلامتی دوباره استاد، از سر بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: زندگی معتمدنژاد یعنی توسعه. برای من توسعه چیزی جز استمرار در یک مسیر نیست. معتمدنژاد همیشه در مسیر خودش حرکت کرد و توانست به شیوه خودش راه برود، به شیوه خودش فکر کند و به شیوه خودش تولید کند.

کد خبر 2059063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha